Amoudi Bay

Juicy Couture Aqua Floral Sundress

Oia, Santorini, Greece blue top building

Amoudi Bay, Santorini, Greece

One of the advantages of staying in Santorini, Greece is its size. Because it is a smaller island, it was pretty simple for Matt and I to really roam around the entire place. We rented an ATV (four-wheeler) for a few days and during one of them, drove it to Oia (we stayed in Fira). Oia is the place to go to view sunsets, and it’s full of bright white buildings on the edge of cliffs (much like the rest of the island).

• • • •

Una ventaja de Santorini, Grecia es su tamaño. Ya que es pequeño, es fácil viajar por todas partes. Alquilamos un ATV por un par de días, y durante un día viajábamos a Oía de Fira. Es el lugar más conocido para ver puestas de sol y el pueblito es súper blanco y bello.

Juicy Couture Aqua Floral Sundress  Juicy Couture Aqua Floral Sundress     Amoudi Bay, Santorini, Greece

Amoudi Bay, Santorini, Greece

We hadn’t done our research, and didn’t know too much about Oia. We ended-up making our way down a windy road, all the way to the Amoudi Bay. Amoudi Bay didn’t have much meaning to us when we arrived- we just had no clue of its beauty until we explored a bit.

• • • •

No habíamos leído nada sobre Oía antes de viajar allá, y así fue súper divertido descubrir nuevos lugares allá. Manejábamos por una calle larga y serpenteante hasta que llegamos a Amoudi Bay. Al llegar, no tenía significado Amoudi Bay… hasta que exploramos un poco. Las vista son impresionantes e inolvidables. Además, fue mi favorito lugar en Santorini.

Juicy Couture Aqua Floral Sundress

Amoudi Bay, Santorini, Greece

So we spent some time taking photos of the actual bay. The scenery is so much to take in. Viewing an entire town resting on the edge of a giant cliff, with restaurants and homes built right into it, is not something we see on the daily. We ended up walking around the bay a bit, and finding a hidden cove. It was THE place to be for swimming! We were so bummed to not have our suits with us, but climbing over rocks and on steep ledges to arrive there was totally worth it to us. It was fun with a crowd, yet peaceful being in an area that was solely waves and water.

• • • •

Pasamos tiempo sacando fotos de la bahía. La vista fue increíble- viendo un pueblo puesto en un acantilado no es normal para nosotros en Boston. Caminamos un poco sobre el bahía y encontramos una caleta secreta que fue lo máximo para nadar en paz. No tuvimos los trajes de baño, pero nos divertimos mucho en llegar allá. Subimos rocas y rocas hasta aunque no sabíamos a qué buscábamos. Estábamos súper contentos cuando vimos las olas y el mar, con poco gente nadando. Fue un momento de paz.

Juicy Couture Aqua Floral Sundress in Santorini, Greece

Juicy Couture Aqua Floral Sundress in Amoudi Bay, Santorini, Greece

Amoudi Bay Swimming, Greece

We didn’t take a ton of photos of our journey to the swimming cove, but you can see a bit of our views in these photos. It’s really a bummer, because they don’t do justice. You’ll have to go one day!

• • • •

No sacamos muchas fotos de la caleta, pero pueden ver aquí que estábamos entres el mar y sus olas y nada más. Fue impresionante y hermoso.
Oia, Santorini, Greece

Our day to Oia wasn’t planned at all. We showed up and wandered, which is exactly how we enjoy spending vacations. We stopped along the boardwalks and cliffs to take in the views, similar to this (or with an endless sea) often. Santorini’s beauty is undeniable, and endless!

• • • •

Nuestro viaje a Oía no fue planificado ni un poco. Es exactamente lo que queríamos hacer- relajar y explorar. Pasamos mucho tiempo caminando por las pasaderas, y paramos en casi cada acantilado para mirar las vistas del mar y el pueblo. Sin duda, Santorini es hermoso y vale la pena viajar horas en avión para llegar.

Juicy Couture Aqua Floral Sundress in Oia, Santorini, Greece   Juicy Couture Aqua Floral Sundress in Oia, Santorini, Greece

Oia, Santorini, Greece sunset

amoudi bay oia

We ate at a fabulous restaurant with the perfect sunset view in Oia. Though these photos don’t really show it well, you can sort of get the idea of how each night was spent for us. Gorgeous! Have I convinced you to make the trek out to Greece yet? :)

PS: Happy Birthday to my husband today!

xo Rach

• • • •

Comimos en un restaurante increíble en Oía en dónde podíamos ver la puesta del sol. Aunque la foto no muestra la verdadero belleza de la noche, creo que les da una idea de cómo pasamos cada noche en Grecia. Y si todavía no están convencidos e viajar a Grecia, no sé que más podría decir :)

PD: Feliz cumple a mi marido, Matt, hoy!

xo Raque

LLEVO:

VESTIDO: Juicy Couture via TJ Maxx (love) | SANDALIAS: Sam Edelman | SOMBRERO: Bimba & Lola | GAFAS: Ray-Ban | BOLSA: Rebecca Minkoff